28 de juny: “Cerdanyola té Orgull”. Dia Internacional per l’Alliberament LGTBI
28 de juny de 2026 a les 14:12Ser lliures per viure amb orgull és un dels missatges principals de la commemoració del Dia de L'Orgill i del vídeo institucional produït per l’Ajuntament de Cerdanyola que s’emetia per primera vegada ahir al vespre durant la commemoració de la jornada al Parc Xarau i que avui s’ha compartit a les xarxes.
El 28 de juny és un dia per celebrar la diversitat, la llibertat de totes les persones i el dret a viure com cadascú vulgui, amb orgull i sense por o vergonya. Per transmetre aquests valors, l’Ajuntament de Cerdanyola ha produït un reportatge audiovisual des de la reivindicació i des de la voluntat de fer una reflexió col·lectiva sobre els drets del col·lectiu LGTBI. El vídeo el podeu veure en aquesta notícia.
La producció es projectava ahir al vespre al Parc Xarau durant la commemoració del Dia de l’Orgull a Cerdanyola que comptava amb les actuacions de Rosario, Pol Orobitg, Rebeca i Churros con Chocolate.
Avui diumenge 28 de juny, coincidint amb la celebració del Dia Internacional, aquest vídeo es pot veure ja a les xarxes de l’Ajuntament. En el documental es posa de manifest la importància de conquerir llibertats “que poden semblar petites quan ja les tens”. Gràcies a la veu de diverses persones de la ciutat, com a fil conductor, es recorda com la situació actual de llibertat és el resultat de la lluita de molta gent i s’adverteix del perill de fer una involució en aquests drets. Per a totes aquestes persones, l’orgull significa poder ser qui volem ser, estimar amb llibertat sense ser jutjada, viure sense por, sent presents i visibles, educar en llibertat i, en definitiva, poder tenir “una vida plena amb llibertats i drets”.
Cerdanyola té Orgull i així ho va demostrar ahir al Parc Xarau però també ho és cada dia en cadascun dels seus carrers, dels seus espais... on s’ha de poder continuar vivint en total llibertat.