Cerdanyola Ràdio - 105.3 FM

Cerdanyola Ràdio - 105.3 FM

Escoltar en directe

Política

  • Portada
  • Política
  • El Ple aprova per unanimitat una moció de rebuig a la pròrroga de la concessió a...
El Ple aprova per unanimitat una moció de rebuig a la pròrroga de la concessió actual de transport interurbà per carretera

El Ple aprova per unanimitat una moció de rebuig a la pròrroga de la concessió actual de transport interurbà per carretera

26 de juny de 2026 a les 7:38

El Ple va aprovar per unanimitat una moció d’ERC en rebuig a la pròrroga de la concessió actual de transport interurbà per carretera i una altra, en aquesta ocasió amb l’abstenció del grup de govern per la millora del transport urbà al municipi.

El Ple de l’Ajuntament de Cerdanyola donava total suport a la moció d’ERC contra la decisió del govern de la Generalitat de no desplegar les noves concessions de transport interurbà previstes per a l’any 2027, optant en canvi per prorrogar l’actual concessió durant un període addicional de sis anys. El regidor d’ERC, Albert Turon, recordava que “l’actual concessió va ser atorgada l’any 2003 i suposava la continuïtat del model anterior sense una actualització profunda del servei”.

Turon denuncia que la pròrroga bloqueja possibles millores reclamades per la ciutat de Cerdanyola, com que “totes les expedicions de la línia B2 a Sabadell arribin a l’hospital Parc Taulí, o que una de les línies amb destí a Barcelona com la E3 o la A4 modifiquin el recorregut per donar servei als barris de Canaletes i Guiera”.

ERC demana que el govern municipal reclami a la Generalitat que durant el període de pròrroga es consolidin els reforços implementats millorant les disfuncions detectades i que “exigeixi la renovació urgent de la flota de vehicles amb criteris de qualitat, accessibilitat i sostenibilitat ambiental”.

L’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, va lloar la moció “pel seu encert polític davant una pròrroga que es converteix en una oportunitat històrica de millorar i ampliar el servei actual”, lamentant que el Parlament hagi optat “per l’opció fàcil de tirar la pilota endavant en lloc de treballar a fons”, anunciant que “es continuarà lluitant per gestionar des de l’AMB les línies d’àmbit metropolità i per crear noves línies absolutament necessàries”.

El Ple també va aprovar, amb l’abstenció del PSC, la moció d’ERC per revisar conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona el nou servei de transport urbà de Cerdanyola resoldre algunes mancances detectades durant els primers mesos de funcionament, com perllongar la línia CV5 de FGC Bellaterra al Parc Tecnològic fins a Fontetes enllaçant tres estacions de tren; adaptar els horaris de les línies CV2 i CV3 d’acord amb les comunitats educatives de les escoles Bellaterra i Ramon Fuster per tal d’ajustar-los a les necessitats d’arribada i retorn dels infants escolaritzats; implementar un servei de bus a demanda; perllongar totes les expedicions de la línia CV1 de Canaletes a Can Coll fins al recinte de Flor de Maig i implementar un aparcament d’intercanvi modal a l’estació de Rodalies de Cerdanyola Universitat.

La regidora de Mobilitat, Conchi Martínez, agraïa la moció i argumentava l’abstenció perquè ja s’havien identificat les necessitats esmentades i s’estava treballant per fer ajustos. Així ja està previst el perllongament de  la CV1 per al 8 juliol en període de proves; s’adaptarà la CV2 i la CV3 als horaris escolars; s’ampliarà als caps de setmana i agost la CV4; i està en estudi el servei de bus a demanda i l’aparcament d’intercanvi modal.

El Ple va aprovar una moció d’ERC, Guanyem i ECP instant el govern a desplegar punts d’accés a internet lliures i gratuïts, segurs i amb amplada de banda suficient a tots els centres cívics, culturals i esportius de Cerdanyola per donar servei a les entitats i persones usuàries. El govern es va abstenir dient que “es comparteix la necessitat de millorar la connectivitat i en aquesta línia s’està avançant, tot i reconèixer que hi ha espais més complicats que altres per dotar-los de connectivitat i cobertura”.

El Ple va rebutjar, amb l’únic vot favorable de PP i VOX, la moció del PP per a l'ampliació i reforç del sistema de vídeo vigilància i tecnologies de seguretat ciutadana per combatre la delinqüència i augmentar la sensació de seguretat. El regidor de Seguretat Ciutadana, Jaume Folch, va respondre que “Cerdanyola registra l’índex de criminalitat més baix de Catalunya en ciutats de més de 50 mil habitants” i acusava al PP de “fer servir dades esbiaixades que desdibuixen la realitat del municipi, on els cossos de seguretat fan molt bé la seva feina i la criminalitat convencional ha disminuït”.

També amb l’únic vot favorable de PP i VOX es va rebutjar una moció de VOX de gestió forestal i compliment del DUPROCIM.