Cerdanyola Ràdio - 105.3 FM

Cerdanyola Ràdio - 105.3 FM

Escoltar en directe

Cultura

  • Portada
  • Cultura
  • Flaixos d’un Sant Joan que deixa molta diversió i molt poques incidències

Flaixos d’un Sant Joan que deixa molta diversió i molt poques incidències

25 de juny de 2026 a les 11:24

L’arribada de la Flama del Canigó va servir per donar la benvinguda a la celebració de la revetlla de Sant Joan a Cerdanyola. Aquesta és una nit caracteritzada per les festes i la música acompanyada d’antigues tradicions com la coca i el cava, les fogueres i els petards. La diversió va estar garantida i les incidències van ser molt poques, segons informen els Bombers de la Generalitat.

La revetlla de Sant Joan es va desenvolupar a Cerdanyola amb total normalitat i molt poques incidències. Alguns barris de la ciutat comptaven amb les seves pròpies revetlles i la revetlla central del municipi es portava a terme al Parc de Can Xarau. 

Tot i els perills que pot comportar la manipulació de petards i l’encesa de fogueres en aquesta nit, a Cerdanyola la festa es va realitzar amb incidències de poca importància. Segons han informat els Bombers de la Generalitat a aquest mitjà, des de les 20h del vespre del dia 23 fins a les 8h del matí del dia 24 es van rebre 12 avisos per serveis de petits incendis de vegetació. I fer 3 actuacions urbanes, 2 per la crema de contenidors i un per una lona. Aquestes dades són poc significatives si les comparem amb les d’altres municipis o les totals de la comarca del Vallès Occidental amb 283 incidències. 

La festa es va iniciar amb la sortida de la comitiva amb la Flama del Canigó al carrer de Boters amb l’avinguda de la Universitat. Els encarregats de portar-la eren els integrants del Club Esports Muntanya. Ja en arribar a la plaça de Francesc Layret, davant l’Ajuntament, algunes de les entitats de cultura tradicional i popular del municipi es van donar cita, com ara l’Agrupació Sardanista Cerdanyola, la Colla Bastonera de Cerdanyola i els Castellers

La flama va ser rebuda a l'Ajuntament per part de totes aquestes entitats i amb la lectura del missatge de la flama amb el repartiment de torxes i fanalets encesos amb la flama.

Posteriorment, es va fer una cercavila fins al parc Xarau i els Joves Diables de la ciutat van encendre la foguera de Sant Joan. 

La festa va finalitzar amb un sopar popular al parc Xarau, organitzat pel CEM i l’AAVV Sot de Can Xarau, el ball amb l'orquestra Invictus i, com no, menjant coca i brindant per una bona festa. 

Galeria d'imatges